Kansen voor korte voedselketens Zeeland

Afgelopen jaar stegen de verkopen van producenten aan consumenten via slechts één tussenschakel zoals bijvoorbeeld horeca en retail naar 1,2 miljard. Pik jij hier een graantje van mee? Laat je inspireren!

mj-0512-oss-landwinkel--spierings--winkel-022

In een online bijeenkomst neemt Mariska van Koulil van ZLTO je in vogelvlucht mee in de huidige korte voedselketen wereld. Zeeuwse ontwikkelingen met een aantal inspirerende initiatieven worden door Marijn van Son van FoodDelta Zeeland naar voren gebracht. Bart Kraaijvanger van de landelijke Taskforce Korte Keten gaat aan de hand van een aantal voorbeelden in op de kunst van marketing. Tevens staat  het praktijkervaringsverhaal van Gert Jan Hiel van I Love Zeeland Appelsap op het programma. Op een eigentijdse wijze zet hij de sappen in de markt met rechtstreekse verkoop aan de horeca en verkrijgbaarheid bij veel groothandels in Zeeland en ook steeds meer in de rest van Nederland. Bij de bijeenkomst is er voldoende gelegenheid om je eigen vragen te stellen en om onderling van gedachten te wisselen.

De bijeenkomst is bedoeld voor Zeeuwse producenten, korte voedselketen-ondernemers, horeca-bedrijven en ieder die verder betrokken of geïnteresseerd is. Na aanmelding ontvang je ongeveer een week voor de bijeenkomst een link om deel te nemen aan de bijeenkomst.    

Deze bijeenkomst is onderdeel van het project ‘Kennisdeling, de sleutel tot een succesvolle transitie naar een duurzame landbouw’ en wordt mede mogelijk gemaakt door: