Geef Boeren Toekomst

Wortel-Geef-Boeren-Toekomst-lg

Geef Boeren Toekomst is een landelijke publiekscampagne van ZLTO en agribusinesspartijen. Met deze campagne vragen we via onder meer radiospotjes en social media campagnes aandacht voor het bedreigde bestaansrecht van Nederlandse boeren en tuinders.


Willen burgers nog van eerlijk Nederlands eten genieten in 2030, dan moeten we er samen voor zorgen dat boeren blijven. Met die boodschap waren we te horen met spotjes op de landelijke radio (NPO1,2,3 en 5) en voerden we een digitale advertentiecampagne op sociale media en via google. Daarnaast is er een website, stickers, vlaggen en posters. Ook publiceerden we in aanloop naar de provinciale verkiezingen een kieswijzer die landelijke aandacht heeft gekregen.

Boodschap

We richten ons op de burger en laten zien dat het overheidsbeleid rondom de landbouw geen ver van het bed show is maar invloed heeft op ieder huishouden. Dit doen we door duidelijk te maken dat de stikstofdiscussie en andere maatregelen uiteindelijk terecht komen bij alledaagse, eerlijke, Nederlandse producten. Het beleid heeft invloed op de verkrijgbaarheid en prijs van dat eten.

‘We hopen dat deze boodschap invloed heeft op het stemgedrag, ten eerste bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2023 en de waterschapsverkiezingen. En dat de maatschappij gaat inzien wat het resultaat is van al die richtlijnen waar de agrarische sector mee moet dealen. Dat ze dat zelf ook niet willen en dat ze dat weer uitdragen.’
Kathleen Goense, Algemeen Directeur

Welke resultaten zijn behaald?

In totaal was de campagne 357 maal te horen op de radio. Via de website zijn 3.000 vlaggen besteld, 3.000 stickers verdeeld en is de Kieswijzer 22.253 keer ingevuld.

Inmiddels zijn de voorzichtig enthousiaste voorbereidingen begonnen voor een voortzetting van deze campagne op dezelfde doelgroep: burgers van Nederland.

Bekijk hier het campagnemateriaal.