ZLTO hield het publiek voor de gek op 1 april

farmers fragrance - sm

We lanceerden een aantal weken geleden een exclusieve geurkaarsenlijn Farmers Fragrance via ons publieksplatform Dichterbij de Boerderij. Met de geur van onder meer asperges, uien, vers gemaaid gras en Zeeuwse klei. Natuurlijk een 1 april-grap, maar met een duidelijk doel én resultaat.


Met de grap en een ondersteunende marketingcampagne wilden we bij wijze van proef een nieuwe doelgroep in aanraking brengen met Dichterbij de Boerderij: liefhebbers van wonen en lifestyle. Via dit platform kan deze doelgroep zien wat het platteland te bieden heeft. Zo willen we ervoor zorgen dat meer mensen gebruik maken van lokale, boerenproducten en -activiteiten.

Resultaten

Maar liefst 86 proefpakketten van ‘Farmer’s Fragrance’ werden besteld, waarna de kopers werd vertelt dat ze in de grap getrapt waren. Duizenden mensen volgden bovendien de facebook-advertenties naar de website van Dichterbij de Boerderij.